بازگشت

زمان مطالعه : ۵ دقیقه و ۵۴ ثانیه

هزینه جراحی غده پاروتید (غده بزاقی)

%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D9%93%D9%82%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AC%DB%8C%20%D8%BA%D8%AF%D8%AF%20%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D9%82%DB%8C.png

آنچه می‌خوانید :


هزینه جراحی غده پاروتید (غده بزاقی) Parotid gland


سلامتی نعمت و دارایی بزرگی است که قیمت آن با وسیع ترین حجم اسکناس هم تعیین نمی شود. اما وقتی برای عارضه های پزشکی مختلف, تنها جراحی می تواند مشکل افراد را حل کند, درچنین شرایطی افراد به هزینه عمل جراحی خیلی فکر می کنند. حقیقتا درباره هیچ عمل جراحی را نمی توان با یک دید کلی تعیین قیمت کرد. چرا که عوامل مختلفی بر قیمت یک عمل جراحی موثر هستند. در این مطلب قصد داریم هرآنچه که درباره هزینه جراحی غدد بزاقی باید بدانید را خدمت شما شرح دهیم.

می توانید سوالات خود را در پایان همین مقاله از دکتر کیوان آقازاده بپرسید.


عوامل موثر بر هزینه جراحی پاروتید یا غدد بزاقی


چندین فاکتور را می توان موثر بر تعیین قیمت هزینه جراحی غدد بزاقی موثر دانست. در واقع قیمت نهایی که بعد از عمل جراحی و ترخیص از بیمارستان پرداخت می کنید برآیند این چند فاکتور می باشد. در ادامه مطلب به تک تک این عوامل اشاره خواهیم کرد.

هزینه جراحی غده پاروتید (غده بزاقی) : هزینه های مربوط به تشخیص


برای تشخیص علت بروز یک عارضه پزشکی نیاز است از امکانات مختلف برای آزمایش های مختلف استفاده شود. از جمله این امکانات می توان به آزمایش های سی تی اسکن و یا MRI اشاره کرد. شاید استفاده از فناوری رادیولوژی را بتوان بهترین گزینه برای تشخیص علت یک عارضه پزشکی دانست. درباره مشکلات مربوط به غدد بزاقی هم این قاعده صادق است. پزشک ممکن

است برای تشخیص قطعی آزمایش های مختلف برای شما بنویسد. هزینه های مربوط به این آزمایشگاه اولین فاکتور موثر بر هزینه جراحی غدد بزاقی می باشد.

هزینه جراحی غده پاروتید (غده بزاقی) : هزینه های مربوط به اتاق عمل و اتاق ریکاوری


برای رزرو اتاق عمل و اتاق ریکاوری نیاز است که هزینه های این امر پرداخت شود. این مورد درست افراد را یاد سالن کنفرانس می اندازد. بنابراین اگر قصد دارید هزینه حدودی جراحی غدد بزاقی را تعیین کنید به رزرو این دو اتاق بیمارستان مدنظر خود فکر کنید.

هزینه جراحی غده پاروتید (غده بزاقی) : مواد و ابزار پزشکی را فراموش نکنید


حتی ساده ترین عمل های جراحی هم به گونه ای هستند که در آن ها مواد مختلفی مصرف می شوند. برای نمونه می توان به چسب و گاز استریل به عنوان ساده ترین این مواد اشاره کرد. دستکش و نخ بخیه و ... از دیگر موادی هستند که قیمت آن ها را باید درنظر گرفت.

هزینه جراحی غده پاروتید (غده بزاقی) :هزینه های مربوط به جراح و تیم او


بسیار مهم است که این مورد را با دقت بررسی کنید. گاهی اوقات شدت و پیچیدگی عمل به گونه ای است که جراح متخصص به تنهایی نمی تواند از عهده آن بربیاید. به طوری که نیاز است جراح یک همکار را به عنوان همکار به تیم خود اضافه کند. حال خود جراح هم وابسته به سابقه و مدرک تحصیلی و اندوخته علمی خود ممکن است دستمزد خود را دریافت کند. یادتان نرود که برای دکتر بیهوشی هم باید هزینه جداگانه ای پرداخت شود. چرا که جراحی غدد بزاقی نیاز به بیهوشی عمومی دارد. تکنسین اتاق عمل و پرستار هم آخرین مواردی هستند که در این بخش باید به آن اشاره کنیم.

هزینه جراحی غده پاروتید (غده بزاقی) : تعرفه های ویزیت و مشاوره


شما برای درمان هر عارضه ای باید از سوی پزشک متخصص ویزیت شوید. درباره درمان مشکلات مربوط به غدد بزاقی از جماه تومور هایی که در این ناحیه تشکیل می شوند نیاز این قاعده صادق می باشد. هزینه مربوط به ویزیت پزشک متخصص را به هزینه جراحی غدد بزاقی اضافه کنید.

هزینه جراحی غده پاروتید (غده بزاقی) :نقش خدمات بیمه در تعیین هزینه جراحی غدد بزاقی


کم و بیش با خدمات شرکت های بیمه آشنا هستید. بیمه تامین اجتماعی و یا بیمه خدمات درمانی و البته بیمه تکمیلی از آشناترین نام هایی هستند که در این زمینه شنیده می شوند. برخی از شرکت های بیمه نرخ محدودی از هزینه های پزشکی را تقبل می کنند. اما وقتی سطح این خدمات ارتقا می یابد و از آن به عنوان بیمه تکمیلی یاد می شود هزینه های بیشتری تقبل می شوند. افراد برای دریافت خدمات بیمه تکمیلی باید یکی از انواع خدمات بیمه پایه را هم برخوردار باشند.

هزینه جراحی غده پاروتید (غده بزاقی) :هزینه های مربوط به بیمارستان


این قسمت بیشتر به تعداد شب هایی که در بیمارستان بستری می شوید ربط دارد. هرچه شب های بیشتری در بیمارستان بمانید و یا از خدماتی مانند اتاق عمل و اتاق ریکاوری بیشتر استفاده کنید هزینه های بیشتری به شما تحمیل خواهند شد.

هزینه جراحی غده پاروتید (غده بزاقی) : پولی که برای دارو پرداخت می کنید


برای بهبودی بعد از عمل های جراحی نیاز است که از برخی دارو ها استفاده کنید. بدیهی است که این دارو ها هزینه خودشان را دارند. این دارو ها اغلب محصولاتی ضد التهاب, مسکن و ... می باشند. حال در این بین ممکن است برخی دارو های تقویتی نیز از سوی پزشک تجویز شوند.

هزینه جراحی غده پاروتید (غده بزاقی) :هزینه های ثانویه را از یاد نبرید.


بعد از عمل جراحی ممکن است نیاز باشد که بازهم به پزشک خود سر بزنید. پزشک در جلسات درمانی روند بهبودی را بررسی می کند و درصورتی که موردی نیاز به پیگیری داشته باشد, آن را پیگیری می کند. همچنین نیاز است بعد از عمل جراحی برخی هزینه ها برای تغذیه خود کنید.

هزینه جراحی غده پاروتید (غده بزاقی) :مدت زمان و نوع عمل جراحی


هرچه عمل جراحی پیچیده تر باشد بدون شک زحمت زیادی به جراح تحمیل می کند. به همین دلیل نیاز است که هزینه بیشتری به پزشک متخصص پرداخت شود. به طور کلی نوع عمل پیچیده تر و البته مدت زمان بیشتر آن بر افزایش قیمت آن موثر می باشد.

عوارض جراحی غدد پاروتید یا بزاقی


تا به اینجای کار درباره مهم ترین عوامل موثر بر هزینه جراحی غدد بزاقی برای شما صحبت کردیم. این بار نوبت به این می رسد که درباره عوارض احتمالی که طی این عمل جراحی ممکن است شما را رنجور کنند صحبت کنیم. مهم ترین این عوارض به شرح زیرند:

۱- سندروم اولین گاز : بعد از عمل جراحی, با قرارگرفتن لقمه غذا در دهان و البته اولین تلاش برای جویدن درد شدیدی را حس می کنید. اما رفته رفته هرچه زمان می گذرد این درد کمتر هم خواهد شد.

۲- سندروم فری : دیگر عارضه رایجی که افراد بعد از این عمل جراحی ممکن است تجربه کنند سندروم فری می باشد. طی این مورد افراد ممکن است تعریق را از ناحیه ای که عمل شده است تجربه کنند.

۳- آسیب به اعصاب صورت : البته که اگر جراح از مهارت و سابقه کافی برخوردار باشد این مورد احتمالا رخ نمی دهد. در این صورت ممکن است افراد فلج شدن عضلات صورت خود را تجربه کنند. اگر سلامتی شما برایتان مهم است, قدری بیشتر هزینه کنید و به سراغ یک پزشک کاربلدتر بروید.

۴- سایر عوارض : این موارد معمولا در دیگر عمل های جراحی هم ممکن است بروز کنند. برای نمونه می توان به ماندن جای اسکار و زخم, عفونت کردن, التهاب و تورم و ... .


سخن آخر


در این مطلب درباره این صحبت کردیم که چه عواملی بر هزینه جراحی غدد پاروتید یا بزاقی نقش دارند. غدد بزاقی از عوامل موثر بر گوارش شیمیایی مواد در دهان هستند و با تولدی بزاق امکان تجزیه مواد غذایی و نیز ضد عفونی کردن حفره دهان را فراهم می کنند. درباره عوارض احتمالی این عمل جراحی هم در بخش دیگری از این مطلب صحبت شد. بین سابقه و مهارت پزشک و البته میزان عوارضی که بعد از عمل متحمل می شوید رابطه عکس وجود دارد. هرچه جراح باسابقه تر و کاربلدتر باشد بدون شک به شما عوارض کمتری تحمیل می شود. از طرف دیگر اگر جراح از سابقه و مهارت زیادی برخوردار نباشد, هر خطری فرد را تهدید می کند. 

سوال هات خود در مورد سرطان زبان را پایین همین مقاله از دکتر کیوان آقازاده بپرسید.



منابع:

my.clevelandclinic.org

turquoise.health

www.mayoclinic.org


این مقاله صرفا جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان تهیه شده است ،لطفا برای اقدامات درمانی و تصمیم گیری به پزشک متخصص مراجعه کنید.



مقالات پیشنهادی